• Beste gast, registreer een account en krijg zo volledig toegang tot het UniFi forum! Help mee, stel vragen en leer wat je allemaal kunt doen met UniFi apparatuur.

Cloudkey verplaatsen van switch

1 feb 2018
38
Beste antwoorden
0
17
8
#1
Halllo Unifi liefhebbers,

Heb een 2e switch gekocht waar de Cloudkey op aan gesloten moet worden.
Nu kan ik de Cloudkey er uittrekken uit de switch waar die nu in zit en in de nieuwe stoppen maar dan loop je de kans
dat hij in de nieuwe switch niet meer gezien wordt.:(

Is er een manier waarbij je de Cloudkey netjes afsluit en dan weer op de nieuwe switch aansluit.
Dit geldt overigens ook voor het accespoint.
 

RobertKoopman

Moderator
Unifier
7 feb 2018
164
Beste antwoorden
0
40
28
#2
De nieuwe switch is toch onderdeel van het bestaande netwerk?
Waarom zou de CK dan daar niet werken?
Ik heb er geen maar lijkt mij toch gewoon te kunnen.
 

error33

Lid
Unifier
11 feb 2018
95
Beste antwoorden
0
14
8
#3
Als je de nieuwe switch aansluit op de huidige en dan doet toevoegen. Vervolgens zit deze dan in je configuratie.

Ik heb gisteren met mijn oude switch beide nieuwe switchen toegevoegd en vervolgens alles uitgetrokken en ingeprikt op nieuwe unifi switchen. En heb hierbij gen enkele problemen ondervonden.
 

m4v3r1ck

Actief Lid
Donateur
Unifier
31 jan 2018
166
Beste antwoorden
1
38
28
#4
@spinningmaster Ik ga dat nu wel even voor je testen! Even geduld aub...

edit-1: oops, wel eerst even op alle US-en de POE's van poort 8 weer even aanzetten! :rolleyes:

ScreenCap 2018-02-18 at 13.34.20.png
 
Laatst bewerkt:

Hofstede

Administrator
Unifier
12 feb 2018
197
Beste antwoorden
3
58
28
#5
En, denk erom: De CloudKey netjes een shutdown geven, niet zomaar er uit trekken.
 

erik

Lid
Unifier
11 feb 2018
53
Beste antwoorden
0
24
8
spijkenisse
#6
Als je de nieuwe eerst toevoegt en dan de ck om steekt maakt het totaal niet uit in welke switch poort hij zit

Heb mijn controler van pc verplaatst ging ook zonder plobleem
 

mchp92

Actief Lid
Unifier
1 feb 2018
221
Beste antwoorden
3
45
28
#7
En, denk erom: De CloudKey netjes een shutdown geven, niet zomaar er uit trekken.
Eens
Ik heb wel eens restart problemen gehad
Unifi chat support kon me wel helpen overigens, iets met “service stop” en “service start” via SSH
 

error33

Lid
Unifier
11 feb 2018
95
Beste antwoorden
0
14
8
#8
En, denk erom: De CloudKey netjes een shutdown geven, niet zomaar er uit trekken.
Oei dat heb ik niet gedaan. Geen probleem ondervonden is dit de juiste plek om dat te doen Power Off ?
Schermafbeelding 2018-02-18 om 15.17.55.png

Unifi > Cloudkey > Maintenance.
 

Hempie

Administrator
Unifier
30 jan 2018
294
Beste antwoorden
1
102
43
#9
Ja, hier geef je een juiste shutdown.
 

m4v3r1ck

Actief Lid
Donateur
Unifier
31 jan 2018
166
Beste antwoorden
1
38
28
#10
En, denk erom: De CloudKey netjes een shutdown geven, niet zomaar er uit trekken.
Nou, dat heb ik dus niet gedaan, omdat ik dat dus helemaal niet wist. Ik heb mijn CloudKey deze keren door middel van ruk-plug&play gewoon op alle US (op de poorten waar ik de POE weer voor had aangezet aangesloten. Na het opstarten van de CloudKey kwam deze op alle US weer direct weer online. Ik heb dus geluk gehad:

If you don't shut down safely, the database on the CK can get corrupted, which happens during a power failure or unplugging the CK.

I trust you backed up the Controller settings to a xxxx.unf file on your computer? Or auto-backup has one on the CK in the SD memory card? If so, just do a factory reset of the CK and then import the settings again and you should be up and running in minutes.

It's a good idea to have a UPS battery backup for your network devices. Even a flicker of power may cause data corruption on the CK. I have been using a UPS for my network devices for years. If the power fails I have several hours of backup power so my internet stays up and I can still use mobile devices to see what's going on.
Dus de volgende keer eerst maar even deze melding afwachten:

ScreenCap 2018-02-18 at 15.42.53.png

Het hebben van een UniFi netwerk is en blijft een hele steile leercurve voor mij! :cool:
 

mchp92

Actief Lid
Unifier
1 feb 2018
221
Beste antwoorden
3
45
28
#11
Igv dat de ck wit blijft knipperen en beheer niet meer kan, is nog de optie om via ssh in te loggen
Dan 2 commandos

unifi service stop
unifi service start

En t ledje is weer blauw :)

Wel handig om (nu) vast even te checken dat je de login credentials opgeschreven hebt ergens. En dat je t ip addy fixt en noteert
Heb je nodig om via ssh in te loggen
 
1 feb 2018
38
Beste antwoorden
0
17
8
#12
De nieuwe switch is toch onderdeel van het bestaande netwerk?
Waarom zou de CK dan daar niet werken?
Ik heb er geen maar lijkt mij toch gewoon te kunnen.
@Robert De nieuwe switch maakt inderdaad onderdeel uit van het netwerk.
Maar het uithalen van de cloudkey en het opnieuw er in doen kan wat problemen geven gezien dit filmpje van Wllie Howe.
Het is geen groot probleem maar ik vroeg mij gewoon af of dit op een bettere manier kon door de Cloudkey af te sluiten.
 
1 feb 2018
38
Beste antwoorden
0
17
8
#13
Nou, dat heb ik dus niet gedaan, omdat ik dat dus helemaal niet wist.
Het hebben van een UniFi netwerk is en blijft een hele steile leercurve voor mij! :cool:
Het is inderdaad niet heel makkelijk maar als je alles voor elkaar hebt dan heb je ook wat.
Heb jij enig idee hoe deCloudkey op een nette manier af te sluiten.:unsure:
 

mchp92

Actief Lid
Unifier
1 feb 2018
221
Beste antwoorden
3
45
28
#14
Er is een shutdown optie in de Settings
Ik dacht onder Maintenance
 

Hempie

Administrator
Unifier
30 jan 2018
294
Beste antwoorden
1
102
43
#15
Voor de Cloud Key: onder Settings, Maintenance, Actions, Power Off Cloud Key.