Switches verbinden met glas of Cat6

• Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hempie

Administrator
30 jan 2018
143
63
28
Heeft het heel veel zin om 2 switches die op max 15/20 mtr bedraad staan met glas te verbinden of is Cat6a net zo snel.
Staat natuurlijk wel als een baas.. :cool:

m4v3r1ck

Administrator
31 jan 2018
148
32
28
Over welke switches heb je het dan precies, want je moet er toch aparte glas-modules voor aanschaffen?

1 feb 2018
118
35
28
Los daarvan. Elk individueel device is 1GB. Mijn ervaring is dat geen enkel device dat helemaal vol trekt, iig niet strictureel. De vraag is dus hoe groot de kans is dat de devices aan de switch samen structureel de 1Gb/s vol trekken

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hempie

Administrator
30 jan 2018
143
63
28
Over welke switches heb je het dan precies, want je moet er toch aparte glas-modules voor aanschaffen?
Deze heb ik op m'n verlanglijstje staan: US-16-150W
unifi-switch-16-150w[1].jpg

Los daarvan. Elk individueel device is 1GB. Mijn ervaring is dat geen enkel device dat helemaal vol trekt, iig niet strictureel. De vraag is dus hoe groot de kans is dat de devices aan de switch samen structureel de 1Gb/s vol trekken

Sent from my iPhone using Tapatalk
Daar heb je ook gelijk in, maar met 6 personen en meedere devices online zou het op piek momenten wel kunnen gebeuren. :D

Hofstede

Moderator
12 feb 2018
42
11
8
Voor SFP maakt het niet uit. Want de snelheid is 1 Gbps, of je nu kabel of vezel gebruikt. Alleen als je dan hele grote afstanden gaat overbruggen is vezel aan te raden.
Voor SFP+ wel, want dan krijg je met vezel 10 Gbps.
Maar de door jouw gekozen switch heeft alleen SFP poorten.